16 юни

Видове капсули кафе Lavazza

Различни видове кафе капсули

Кафе капсулите на Lavazza – история на развитие

Капсули предлагани от Lavazza

Кафе капсули

Иновация довела до успех

Вероятно вече сте чували за кафе капсулите, които отлично запазват аромата и свежеста на кафето. Зад създаването им се крие една иновативна технология, която тласка към успех  добре известната по целия свят кафе компания – Lavazza.

Тази нова технология в кафе производството става двигател за растежа на Lavazza през последните две десетилетия и помага за преодоляването на културните бариери пред разпространението на компанията отвъд пределите на Италия.

Оригинални капсули Lavazza

Lavazza капсули от серията TIERRA

В началото на 21в.  възниква промяна в световната кафе консумацията, която  прави изненада, въпреки че е била очаквана. Този факт значи много: през 2008 общо 12 милиарда кафе капсули са били произведени по света, от които 4.2 милиарда в Италия, два пъти повече в сравнение с 2004г. когато са произведени 2 милиарда капсули. Италианската продукция, прави впечатление със своя растеж, постигнат за кратко време благодарение на иновацията на Lavazza.

Успехът на тази иновация на Lavazza за правене на кафе се базира на различни фактори. Първо, нейното преимущество е да предостави на хората кафе по всяко време на денонощието директно в дома им , чието качество е сравнимо дори с това на най-доброто еспресо в кафетерия. Също така пионерите на домашното еспресо са следвани от увеличаващ се брой компании за печене на кафе, също така и производители на електрически уреди – в това число De Longhi, Electrolux, Krups, Siemens, Philips, марки, на които се дължи повишеното  производство на кафемашини. Това е бизнес, който осъществява продажби, възлизащи на 60 милиона евро през 2004г. в сравнение с 110 милиона през 2008г.

 

Модел Lavazza кафемашина

Lavazza кафемашина от серията BLUE Point

Ново начало за кафе търговията

Водещата  позиция на Италия в този пазарен сегмент е резултат от процес, постепенно възникнал през 1970г. когато фирмата за печене на кафе Illy, намираща се в Триест, патентова първата система за хартиени филтри.  През следващите години фирми за печене на кафе и дребни производители на домашни електроуреди започват да правят взаимни инвестиции в нови технологии с цел да се разработят продукти, които да създадат нови възможности за кафе консумацията. Това е началото на нова глава в историята на кафе търговията, характеризираща се с технологично обединение реализирано от малката индустрия за електроуреди (миксери, блендери, фурни и т.н.) Различните модели на развитие и различните пазарни стратегии за позициониране, които понастоящем различават водещите италиански компании за печене на кафе, възникват в нови технологични и производствени обтоятелства, които се появяват през последните две десетилетия на 20в. Партньорството с производителите на електроуреди налага нови процедури за приготвянето, дистрибуцията и консумацията на кафе. В края на крайщата компаниите за печене на кафе ще бъдат изправени пред избора между „отворената“ система, включваща кафе капсули съвместими с различни кафеварки, и „затворената“, която счита, че  компаниите имат пълни права над своя патент.

Оригинален дизайн – печелившата карта на Lavazza

Последната система, която Lavazza използва, от една страна има преимуществото пряко да контролира веригата за доставки, а от друга крие риска да бъде размит брандът, включващ кафе смесите и технологията. Lavazza се справя с този риск като свързва името си със двата италиански символа – еспресото и дизайна. Тези символи имат голямо влияние на чуждестранния пазар, но много преди това влияят и на италианския пазар, където доста традиции по приготвяне и консумиране се характеризират с очевидна регионализация. Измежду двете системи,  „затворената“ показва по-продължителен растеж. През 2008г. пазарът със затворена система нараства със 77.6% по брой продадени машини, докато цената се вдига със 71%. Този растеж е постигнат и от отворените системи: +38.3%  от броя на  продадените кафемашини  представлява +32.4% от общата цена.

Революция в света на еспресото

Еволюцията на Lavazza Espresso Point

След като Lavazza придобива  компанията Unoper производството на кафемашини се премества в завода на Салвино Балзано – предприемачът, който заедно с Марко Занусо, създава кафемашината Carmencita за Lavazza. От нея произлиза и Lavazza Espresso Point през 1989, което позволява на Lavazza да стане първата компания, която свързва името си с кафемашина с капсули, предназначена главно за офиса. Lavazza Espresso Point използва кафе капсули Еспресо Пойнт, произведени във  фабриката на Lavazza в Гатинара. Капсулите се поставяли по два броя в пакет и се добавял азот, за да се съхрани задълго аромата. Но истинската иновация се крие във факта, че със създаването на Lavazza Espresso Point,  Lavazza прави революция в света на еспресото: методът по приготвяне е близък до този при професионалните кафемашини в кафенетата и капсулите с предопределени дози съдържат нужното количество, за да може човек да приготви еспресо точно като истински бариста.

Взаимствани са материали от книгата ''LAVAZZA - AN INDUSTRIAL STORY SINCE 1895" -"Индустриална история на Lavazza от 1895г."

Една от първите Espresso Point кафемашини на Lavazza 

В началото на 90-те години, когато пазарът на кафе за офиса се разраства бързо, Lavazza взема  30% от пазара благодарение на Lavazza Espresso Point. Само след 7 години продажбите на кафемашини  Lavazza Espresso Point нараства три пъти, започвайки от 130 000 бройки през 1993г. до 444 000 през 1990г. Днес броят им надвишава милион.

През 2004г. Lavazza  представя нов модел кафемашина за еспресо Lavazza Blue (Best Lavazza Ultimate Espresso ). Прекият потомък на Lavazza Espresso Point, Lavazza Blue e предшественикът на изцяло ново поколение еспресо кафемашини. В канала Ho. Re. Ca. и по-специално във вендинг сектора,  с помощта на  Lavazza BLUE за първи път традиционната еспресо кафемашина за цели зърна, която преобладава главно на италианския пазар, се конкурира с фирма производител на капсули. За разлика от традиционните еспресо кафемашини, които се нуждаят от постоянна поддръжка технологията на Lavazza Blue  гарантира високо ниво на качество, дори когато не се използва постоянно. Кафемашинта работи с кафе капсули Блу Пойнт и е специално предназначена за чуждестранните пазари, където има по-малко търсене на кафе еспресо за обществени места, отколкото за италиански кафенета и ресторанти.

Модел Lavazza кафемашина

Lavazza кафемашина от серията BLUE Point

Иновативна технология за ново кафе  изживяване

На вендинг пазара  обаче, компанията се представя със четири вида кафемашини Lavazza BLUE – Canto, Zenith, Astro и Astro Blindato, които варират в зависимост от размера и вида на предлаганите продукти. Приличат с по това, че са предназначени за продажба в държави, където  вендингът е широко разпространен. Друга иновация включва същия метод за приготвяне на кафе, който е при всички Lavazza BLUE модели: когато капсулата се постави в машината, дъното се деформира от налягането на водата, и се продупчва от шипчета, които също действат като филтър. По този начин капсулата е защитена и няма нужда да се запечатва отново. Видът на кафе екстракта зависи от начина на приготвяне на сместа и степента на смилане. Технологията Lavazza BLUE също предлага възможността да се консумират други видове напитки като билков чай и  горещ шоколад.

Инвестиция за успех

В допълнение към предлаганите еспресо кафемашини, Lavazza създава A Modo Mio, предназначена за дома. Тази система, за която са били инвестирани 10 милиона евро, е като своите предшественици – една „затворена“ система, използваща капсули, използвани специално от кафемашини с марката Saeco – водеща компания на италианския пазар за автоматизирани кафемашини, която в момента е притежавана от Philips, която извън италианския пазар  има пазарен дял от около 40%.

Нови хоризонти за кафе производството

Година след създаването на A Modo Mio 250,000 кафемашини и милиард капсули са били продадени, което носи приход от 30 милиона евро. Водещата позиция, която Lavazza заема в този сектор е трудна за задминаване, което се дължи на различията между нея и преките й италиански конкуренти. Но причината са  най-вече основите, на които се гради – инвестиция в проучване, развитие и интернационализацията, започнала в началото на 80-те, която се корени в конкурентото предимство, от което се възползва основаната в Торино компания Lavazza.

Чаша с кафе Lavazza

Lavazza кафе чаша

Науката и търговията се обединяват

Що се отнася до инвестициите в проучване и развитие, петгодишното споразумение, подписано през 2009г. с университета Turin Polytechnic, е от особено значение. Това е първият пример за престижен университет, който си сътрудничи с индустрия в сектора за храни и напитки. Споразумението изгражда пътя за нови хоризонти в широк обхват от сектори – от микро и нанотехнология до мехатроника, от екодизайн до химия на процесите.  Очаква се инвестицията на Lavazza в проучване да се удвои в сравнение със средната инвестиция в сектора.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *